snart där

nagellacket väntar på att torka.
tvätten ska hängas, Kejsi ska kissas, jag ska välja kläder tills imorgon, det ska duschas och läggas.
jag ångrar att jag ens målade naglarna.
på måndag tänker jag att det är dax att söka lite jobb.
det är verkligen hög tid för det nu.
det lockar, men samtidigt skrämmer det mig.
kan jag någonting?
klarar jag av det? har jag det som krävs?
den som lever får se.
kanske är det på tiden att skaffa en lärarblogg då.
en sån där mer korrekta formuleringar, stora bokstäver vid meningsstart.
metakognetiva reflektioner om den progressiva utvecklingzonen.
jösses vad vackert.
med selfies från lärarrummet.
något jag däremot borde skaffa mig, är en egen mugg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0