ledighet och funderingar

ibland slår det mig hur saker kan bli, fast det verkligen inte är meningen.
det är knepigt det där.
idag har jag varit ledig. Bea och Krille har varit här, vi har gått promenad, ätit glass i Borgholm, pizza till middag och sen jordgubbar till efterrätt.
i förmiddags roade jag mig med att pärla.
jag har två armband i glada färger och bokstavspärlor som stavat namnen Goliat och Kejsi.
runt min fotled sitter Fredriks namn.
runt den andra armen, som inte är beprydd med mina djurs namn sitter FUCK CANCER.
hur något, förutom ålder kan få ta någons liv är orättvist och maktlöst.
inför cancern står vi alla hjälplösa och ensamma.
jag tänker ofta på Isabelle. på hur det hade varit om cancern inte tagit hennes liv.
på den vänskap, som bara togs ifrån mig.
på hur sjukdomen fick henne att försvinna från sin famlij, från oss i klassen, från alla äventyr och uppdrag som väntar ett fjorton årigt barn alldeles runt hörnet. gymnasieval, tånår, första kärleken, första kyssen.
så tar livet bara slut. så hilma orättvist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0