hej vuxenvärlden, synd att ni inte tänkte till

jag visste det, hela tiden visste jag att det där med
- på tid
inte var bra.
jag har den demokratiska värdegrunden i ryggen.
tralalaalalaa!
att sortera elever utifrån hur snabbt de springer,hur fort de han räkna, hur många ord de hinner kategorisera.
så får man inte göra, det finns ingeting i styrdokumenten som förespråkar sortering.
dessutom är det inte tid som bedöms, utan kunskap,
fakta, färdighet, förståelse och förtrogenhet.
 
å om jag kan gångertabellen på två minuter eller en timme, vad spelar det för roll?

det där med att bli varvad under coopertestet på gymnastiken..
å om någon av alla inblandade i mitt försök att inse hur dumt det va hade varit någolunda pålästa..
vad bra det hade blivit då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0