moraltant vid 23 års ålder.

trots hopplösa kommentarer och viss taskig attityd
känns det lite vemodigt att lämna skolan imorgon.
när allt kommer kring är de allra flesta rätt charmiga.
idag har bjudit på massor med skratt.
å just nu, känner jag. att jodå, det får inte ges upp.
inte ges upp på någon. vi kan ju inte slänga bögar i skogen.
det är ett uppdrag vi har.
vi vuxna, vi vuxna som är så pass vuxna att förstå att kärleken inte sitter i könsorganet.
hjälpa dessa vilsna männikor på rätt väg, på rätt väg in i det väntande vuxenlivet.
där vi inte slänger det vi tycker är konstigt i skogen, utan lär oss att förstå att alla är lika, men unika.
 
både igår och idag har jag känt mig som en predikande moraltant,
är det vuxenpoäng?
stackars chockade åttor som tyckte att Gardells mästerverk, bara handlade om hur,
 - bögjävlarna knullade röv.
det är inte lätt att vara liten, full med fördomar och rädsla.
bakom hörnet väntar livet på dem, det kanske tillochmed är så att livet håller på att jaga i fatt dem.
verkligheten är närmre än de tror och det är dax att de slutar blunda för det som inte faller inom den där ramen för vad de anser vara det normala.
 
 
One Direction – Through the Dark
 
uppenbarligen har Hilma smittat mig med 1D hysterin.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0