när politik skrämmer.

idag får det handla om sexuelläggning,
något som egentligen inte alls borde vara en grej,
men som faktiskt blir det.
av den anledningen att vi gör det till en grej.
det finns en delad åsikt, det är ett som är säkert.
otäckt och aktuellt är det, för vissa människor inte kan accpetera det.
personligen har jag svårt att acceptera att andra över huvudtaget ska lägga sig i vem jag blir kär i och väljer att leva mitt liv tillsammans med.
parallellen med att jag skulle bli kär i en tjej, skulle vara lika onaturligt som att jag skulle bli kär en husvagn kan ha varit en av de sämsta liknelser jag hört.
kärleken till husvagnen eller till min flickvän skulle hota fortplantningen och vara en onaturlig väg att gå.

nu när jag i min ensamhet reflekterar över det, blir jag
jättearg. arg på forskning som ska tala om varför man "blir" homosexuell, eller om det är något man inte "rår för".
- förlåt, jag ber så himla mycket om ursäkt för att jag är kär i nån av samma kön. jag är jätteledsen över det.
arg på människor och politiskapartier som lägger sig i människors
privatliv. arg på människor som vill styra kärlek.
jättearg blir jag.

och rädd, rädd för okunskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0