långt ifrån vardag.

Ansiktet – För stor
fri tolkning.
 
idag skulle jag plugga.
jag gjorde det visserligen i en liten stund,
sen cyklade jag å Kejsi till stallet och målade i två timmar.
efteråt tog sällskap med Mian och Ballerina i skogen.
 
i stallet fick jag reda på att lektionen imorgon är inställd.
jag är ingen bra representant för lärarkåren,
då jag konstaterar att det var bland det bästa som kunde hända..
 
sen skulle jag hämta en bok på biblioteket,
när jag kommer ut därifrån ser jag hur en man med en kajak,
råkar köra in i min cykel som står parkerad utanför.
på kajaken sitter även ett ditklistrat skyltdockhuvud.
 
sånt händer knappt, men händer det..ja, då händer det mig.
 
nu har jag tränat en timme, så jag ska unna mig ett bad och en lång kvällspromenad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0