en bra vuxen.

när jag blir stor ska jag bli en bra vuxen.
nästa gång någon frågar mig vad jag ska bli när jag blir stor,
ska jag svara det.
- en bra vuxen.

jag sitter med litteratur inför nästkommande uppgift i kursen jag läser på distans, om mobbning i lärandemiljöer.
jag blir arg.
besviken på den vuxenvärld som inte har reagerat,
som inte agerat.
som fegt stått och tittat på.
som accepterat knuffar, slag,
spottloskor, fula ord, hårda ord,
blickar.
ledsen på de vuxna som varit dåliga vuxna.
som inte förstått att de är vuxna, för att vara bra.
för att vara förebilder. bra vuxna förebilder.
men den upprörda känslan som infinner sig, motiverar.
jag ska bli en bra vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0