bland vardag och genus.

idag blev en bra dag.
när jag cyklade ifrån för att hämta Kejs på fafnevägen kände jag mig äntligten så där glad igen.
jag hade hunnit promenera, plugga, jobba, pussa på häst och gå på stallmöte.
effektiv dag!

dessutom bidrog fritids till genusdabatten, då min prinsessfrisyr barnen fixat, i tanken spårade ur och fick innehålla spadar.
alltså, prinsessan med spadar i håret,
hejdå "den nya mannen"
den nya kvinnan, hon klarar sig helt själv.
det vore något för Joakim och bita i.
(radikalfeminism, även kallat)
för jag undrar, utan feminism, hade mansforskning existerat då?

en annan sak, på tal om den ständigt aktuella genusdebatten.
min frisyr fixades av tjejer.. om jag hade varit en man, hade samhället sett annorlunda på händelsen då? eller om det varit killar som lekt frisör med varandra.
med förra seminariet som utgångspunkt, är det uppenbart att åsikten är delad. hejdå fördomar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0