onsdag. yes. onsdag.

efter ett andra försök att plugga i balkongdörren
(som nu mer hör till mitt vanliga pluggställe)
ger jag upp, sommarvärmen är borta idag och gåshuden på kroppen ett faktum.
benen förblir bleka några dagar till, det ska tydligen regna imorgon.
hur som har de, benen alltså gjort sig påminda idag.
Kejsi och jag pallrade oss upp till spåret, vet inte hur långt det blev.
men vet att det var svettigt och tungt på slutet.
skönast är det efteråt.

jag har läst och pillat lite på uppsasten idag,
gårdagens handledning tillhörde en av de bättre,
även om jag funderar på om jag ska assistera hans (handledaren alltså) tolk.
flera gånger fick jag formulera om det han sa, för att fråga om jag hade förstått rätt.
akademiker blir jag aldrig, det är ju ett som är säkert.
så kvällen och halva natten igår spenderades i mitt kök, med Bea och te.
omstrukturering av resultatet, lite ändringar i teorin.
samt en flummig promenad genom långberget, över snarare. speeade på vindruvor..

kanske är den nästan klar.
den va inte godkänd som den var igår på dan.
det talade han tydligt om.
(läs sa eehh, suckade några gånger, rullade med ögonen,
kliade sig på hakan, spottade ut en snus och peta in en ny)
men idag, när vi gjort som han tipsade om, borde den nästan vara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0