Goliats tjugotredje födelsedag :)

idag, den 15 maj 2012 fyller min fina Goliat 23 år.

det känns fint när jag tänker på att vi snart hängt ihop i åtta år.
jag blir varm i hjärtat när jag tänker på vad vi gjort.
på hur viktigt det är för mig att jag får ha honom, vara med honom.
på vilken ortolig tur jag hade som hittade den där annonsen i Strängnästidningen,
en höstdag i september på café kokos.
och ännu mer tur att min pappa köpte honom.
den där gula envisa hästen som knappt gick in i transporten.
som stack på vallen första gången jag red honom på hemmaplan.
som bitit Hilma i fingret, brutit sig genom staket, rymt till grannen på Öland..
helt klart världens bästa!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0