djur, Julia och Västerås.

dag efter mys i solen med Goliat och Kejsi på stallplan åkte jag oh Julia Corsan till Västerås.
jag avklarade ett seminarim innan vi tog ett varv på Erikslund.
jag hittade ingen ryggsäck, som är det senaste jag är på jakt efter.
men en del saker på Ikea.
en pärlhyasint som fick en rosa kruka (ingen blev förvåndad)
två handdukar, vita och rosa randiga (ingen blev förvåndad igen)
en råtta till Kejsi, som hon redan älskar!
en ny skrivbordslampa, röd som passar med soffan.
ett anordning å hänga upp bider och komihåg lappar på.
och så några ramar, eftersom jag beställt blider på min vackra hund och ännu fler bilder på min underbara häst.

om någon undrar så rekomenderar jag inte corsan i blåsväder!

så var de de där med lyckan.
halsen gör ont, helt klar är det mina dagar på dagis förra veckan som satt sina spår.
jag är livrädd för lunginflammation igen,
att va så orkeslös och trött var fruktansvärt!
därför tänker jag ta det på allvar den här gången och ta det lugnt!
så imorgon har jag bokat in en riddejt med Mian,
planerat en långpromenad med Kejsi, tänkt få upp mina grejer ifrån Ikea
och bestämt mig för att plugga.
om jag gör det lugnt och stilla, då borde det nästan vara ganska bra.
alltså sjuk med djur funkar inte.

så efter en något knäpp kväll ska jag och Kejsi krypa ner.
dörren är låst och jag kan ju inte annat än älska mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0