en effektiv göra-ingenting-dag med mamma.

känslan mellan två kurser.

idag skulle jag då göra ingenting.
att göra ingenting innebar idag, frukostpromenad med Kejsi,
dammsuga, torka golv, stryka och byta gardiner, luncha hästar, fixa i stallet,
gå promenad med mamma, Goliat och Kejsi, tacka ja till att vara engelsfröken imorgon,
handla med mamma på både ÖB och coop, fika med mamma,
skjutsa hem mamma och corsan, cykla hem min cykel, gå långpromenad med Kejsi och
ommöblera och dona färdigt.

det känns som att jag hunnit med en del idag och att jag är värd en klapp på axeln.
jag var till och med så duktig att jag släpade upp massa saker på vinden.



klockan fem i halv åtta imorgon bitti ska jag vara förken Cecilia,
innan dess har jag en tanke om att var en duktig matte
till en av mina familjemedlemmar,
klockan är tio och jag borde kanske tänka på refrängen.

dessutom har min pappa idag konstaterat att Kejsen har bättre bollsinne än vad jag har,
när vi innan pappa cyklade till jobbet efter luchen spelade lite fotboll på tomten.
Kejsis tvåhandslyror var klockrena, tänk vilken klippa till hund jag har :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0