bästa djuren!



det här är Goliat och Kejsi.
idag när solen strålade som bäst var de ute i skogen med sin matte.

jag red med Kejsi lös idag.
jag är grymt imponerad, Goliat skötte sig som alltid.
han hade koll på Kejsi som for i skogen.
Kejsi hade koll på Goliat och mig.
det gick bäst i skritten, men jag kunde inte låta bli att prova å trava och galoppera.
två lite för glada och pigga djur, men det gick!
min första tanke var att jag skulle gå med dem sista biten på vägen, bilar, barn, hundar
kändes lite överkurs  och möta första gången på hästryggen med lös hund.
men, vi gjorde det också.
mötte visserligen ingen annan hund, men massa barn på håll och två bilar.
Kejsi gick precis vid Goliat sida, hade stenkoll på både honom och mig.

måste ju erkännna att jag är lite mallig.
det är faktiskt jag tillsammans med Goliat och Kejsi som fixat det där.
vilket team!
vi är inte klara än, övning ger färdighet.
men att det faktiskt funkar berör. hjärtat blir varmt!
uppenbarligen har jag de bästa och snällaste djuren man kan ha.

Kommentarer
Postat av: Linda A

Du må ha underbara och snälla djur, men det krävs en också en stabil flockledare för att få dem så snälla! Mest ära åt dig Cecilia!

2012-03-06 @ 16:29:37
URL: http://livetsstorm.blogg.se/
Postat av: stig-helmer

nja, du verkar då verkligen inte vara en ledare.... snarare en förlorare

2012-03-07 @ 22:17:06
Postat av: Den där Bea!!

Stig-Helmer.. Du är patetisk. Stackars lilla människa utan livskvalité. Har jag fel? Jag tänker inte be, sluta bara TRAKASSERA!

2012-03-09 @ 09:46:59
URL: http://familjengraff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0