vänskap, ledighet ovh drömmar.

första natten på av de senaste sex nätterna som jag och Kejs sover ensamma.
ingen extra säng är placerad i mitt rum och inga nattsamtal.
lite tomt faktiskt.
lediga dagar med Hampus och Jonas har bjudit på cykling,öl, ridning, mat, lösning av världsproblem, trerätters, Winnerbäck konsert, vin, skratt, promenader, dopp i havet.
egentligen förtjänar vissa händelser en extra beskrivning, så som en full slottsruin som inte får någon ordning på sitt liv, eller smaken av en kapristäckt Ölandsflundra. en annan dag, innan jobbet ska jag hinna med mina djur.

på talom något helt annat, vaknade jag för en halvtimme sen ur en mycket märkling dröm.. jag var på väg hem, cyklade. Goliat kom och mötte, så vi pratade om livet, sen från ingenstans kom en kille (ingen aning om vem) som jag bodde vägg i vägg med på nå internat. vi tog sällskap och så började det snöa (notera att det var sommar först) så när vi sitter på mitt rum och pratar hörs bebisgråt. utanför min dörr hade någon lagt en bebis. det hela slutar iaf med att hela internatet blir engagerade i det här barnet som får bo hos mig.

något yrvaken vaknar jag på mina tjugocentimeter, då Kejsi brett ut sig i natt och undrar var tusan jag får allting ifrån..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0