lucia och världens bästa Kejsi

idag är jag så gott som frisk.
en vecka tog det.
och imorgon ska jag tillbaka till skolan.
kanske får jag nå nya barnbaciller då.
typ så här lagom innan jul.
imorgon är det lucia, som försmakades på idag.
tillsammans med mamma och Göhle satt jag där på kykrbänken och sög in julkänslor,
julminnen och julmusik.
Hampus spelade tillsammans med orkestern, kören sjöng och Strängnäs Lucia blev krönt.
tillåt mig att ha julkänslor.
så jag och mina julkänslor ska sova nu.
har lite ångest över uppsatsen som för stunden sätts åt sidan.
jag lovar, i helgen, då c-uppsatsen ska du ängnas all tid jag har.
 
förövrigt klarade Kejsi och jag sluprovet på kursen.
det är  egentligen inte förövrigt. det är himla bra gjort. jag är sjukt stolt.
mest över Kejsi, men lite över mig själv också.
vi klarade vår första grej tillsammans liksom.
brukshundklubbens allmänlydnaspass.
vi kan väl se det som avslutet på vårt första år tillsammans,
och stareten på fortsättningen.
innan Kejsi och jag är klara har vi garanterat vunnit både, ätit mest hästbajs på kortast tid
och sprungit fortare än Goliat sjuttioelva gånger.
så himla bäst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0