ledig, solig tisdag.

http://privat.bahnhof.se/wb203348//trbrr.pdf

konstarterar att det är en del att hålla koll på.
den 8 spetember går DM i bruksridning av stapeln.
jag ska ärligt erkänna att träningen i sommar är långt ifrån den bästa.
igår red jag på banan, Goliat var på hugget, klockren i alla moment vi gjorde. både bruks och dressyrövningar. några språng fick vi också till.

idag är en varm dag, Kejsi är trött, jag ligger på golvet och solar.
brode städa, kanske handla också. jag är ledig, så har inte ens dåligt samvete över att det inte händer så mycket. vi har gått en långpromenad, badat fötterna och ätit frukost.

"Syftet är att utbilda ryttare och häst för att ekipaget ska kunna
hantera olika situationer genom att ett förtroende byggs upp mellan
ryttare och häst. Målet är att skapa förståelse för hur hästen
fungerar vid en god hantering med bra hästmannaskap.
Hästen skall lära sig att lita på och lyda sin ryttare"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0