om det finns tröst äta, finns det terapi fika.

imorgon åker jag till Uppsala för att lösa världsfreden
med en kopp te och en bulle.
på måndag åker jag till Västerås för att lösa världsfreden
med två hundra sidor om diskriminering som redan är ett pågående fenomen.

det blir i alla fall prata-om-inre-känslor-fika imorgon.
jag vill kalla det lösningen på världsfreden, även om det kanske mest som fungerar som terapi.
som terapi för min egna del.



idag satt jag i solen och läste, sen blev jag trött. la ifrån mig boken och somnade.
drömde om genusperspektiv, könsordningar, sexuallitet, sociala normer, feminism...
orden for igenom huvudet innan jag vakande.
yr.
jag undrar om det är ett effektivt inlärningssätt,
eller om det bara är ett tecken på att jag tänker för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0