Onsdag.

man ska leva sitt liv. jag håller med om det.
men jag kan inte tycka att man ska acceptera allting.
håller man inte med om något nåste man ju få yttra det.
om ingen aldrig ifrågasatte någonting, hur skulle världen då se ut?
de demokratiska friheterna finns ju inte för finnandes skulle,
utan för användandets.



jag ramlade av idag.
vi busade i skogen, det ska tilläggas att jag hade sadel.
Goliat blev rädd och tvärnitade.
verkligen, tvärstannade.
jag kände hur jag flög ur sadeln och satte mig nedanför Goliat.
han tittade på mig, så ut att undra varför jag inte hängde med på hans stop.
jag undrar fortfarande vem som blev mest förvånad.
jag reste mig och satte upp, skrattade och fattade galopp igen.
så kan det bli ibland.
Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0