en snöig fredag med lördagkänslor.

jag funderar på om det är värt att nämna snön.
den föll idag, den smälter förmodligen bort imorgon och på söndag.
nog om det.

idag har jag haft lördag.
jag har insett att jag snart kommer att behöva använda min kalender flitigare.
flitigare än vad jag redan gör.
jag gick upp vid sex, hästarna skulle ut.
kvar över sex, när jag sitter och äter frukost kommer pappa in i köket.
varpå jag utbrister
- vad gör du uppe?
pappa tittar på mig, svarar
- jag ska jobba.
jag funderar en stund, säger sen
- just ja, det är fredag idag.

jag skulle ta ut hästarna, det va inget missförståd eller något.
jag vet bara inte vilken dag som är vilken.
imorgon är det lördag, då bär det av till Örebro.
i nästa avsnitt av halv åtta hos mig...
Hampus :)
menyn kom på sms imorse och det känns som vi blivit lovade en ostig upplevelse.

jag måste tillägga att Siri ligger nedanför min säng.
på Goliat rena schabrak.
fina lilla Siri.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0