länge leve den svarta kvinnan!

dålig vinter, inte fin vår = februari
Hanna har rätt.

klockan är snart två.
för dem som varit ute,
ute på krogen innebär det snart trettiominuter i kön til garderoben,
trettiominuter kö till hamburgaren och en lång väg hem.
jag är inte en av dem, jag är glad att inte vara det.
ikväll iaf.
jag har tre sekunder in på toan, några minuter borstning av mina tänder innan jag somnar.
inatt kommer jag drömma om feminiser.
Gud, sen typ halv tre, men några pauser jag har suttit med näsan i boken
jag har iaf sepnderat åtta timmar med en rosa bok som heter feminism.
intressant, det måste jag medge.
gripande på någotvis.
starka kvinnor,
girlpower, liksom vad mer kan jag som ung kvinna i en mansdominerande värld begära?
om jag dessutom vore svart skulle jag ha ännu mer hot emot mig.
eller om jag var änka i Indien, då skulle jag varit bränd.
asså inte utbränd, utan uppeldad.
vad är det för fel på världen?

(ni får ha överseende med stavfel)
jag har skrivit och med k i mina anteckningar, ikväll.
så inatt representerar jag inte den blivande svenskläraren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0