jag går vidare i mina converse.

   

en lyckad lördag.
frukost till Nyhetsmorgon, promenad med hundar,
bil till Strängnäs, fika i stallet, ridtur, stan, middag, TV och prat.
Allt med Hanna, delar med både Julia och Hanna.
en bra lördag, en sån lördag som man borde ha fler av.
imorgon kommer familjen hem ifrån Öland.
jag ville dit idag, jag ville ha sommar 2011.
imorgon vill jag säkert något annat.
jag befinner mig i ett sånt stadie just nu.
ett svajigt stadie.

ibland vill jag ha allt som det var förut,
ibland vill jag ha allting som jag aldrig haft,
ibland vill jag ha det som jag bara smakat på,
ibland vill jag ha det som jag drömt om,
ibland vill jag inte ha någonting nytt alls.

det där sista, det är enklast att fixa.
jag behöver inte anstränga mig.
jag behöver inte fundera.
jag behöver bara vara rädd om det jag har.
om mina vänner, min familj och mina djur.

nu borde jag ladda upp bilderna ifrån ridturen idag.
de ligger fortfarande på Hannas kamera.
lite trist, jag kanske kommer över dem imorgon.
jag måste göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0