det är tydligen så här det ska vara, han och jag. Goliat och jag alltså!

jag är nöjd med det.
det är den enklaste relationen som finns.
jag älskar honom.
jag räknar med att han älskar mig.
det är 500 kilo som är med på allt jag gör.
det är kärlek.

att konstatera
att saker går inte alltid som man tänkt.
att konstatera
att mamma är bäst.
att konstatera
att jag alltid kommer tycka mest om Goliat.

då, då fick jag för mig att jag ville tatuera in Goliat.
alltså Goliat.
på foten.
Goliat skulle det stå bara.
Goliat i svart.
inga krummilurer.
ingenting konstigt.
Goliat bara.
min första riktiga, hittills enda lyckade kärlek.
Älskade, undebara, vacka gula lilla häst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0