2011, året jag fick två blomsterbud..


Januari

var en lugn månad. den började på Öland, på en hemmafest..
jag började VT11 i Västerås och blev förälskad i statsvetenskap.
jag lärde känna Bea, Natalie och Linda, fyttade Goliat till Sundbystallet och var på temafest i Uppsala.


Februari

var en av blombudsmånaderna.
Jonas och jag fixade överraskningsfest till Hampus som blev 20 år
och jag längtade massor efter våren.


Mars

var en Goliatmånad. (jag har bara foton på honom)
vi bestämde oss för omgång ett av halv åtta hos mig och
jag köpte min fina, gulrosa cykel.


April

våren kom. jag blev tjugoett.
det var påsk. jag bodde nästan i stallet. jag fick blombud nummer två.
jag cyklade på min cykel och vi firade att Henrik och Kerstin hade gift sig.


Maj

jag å Hanna åkte till Göteborg. vi var på ullared, sov i bilen i Gränna,
hamnade i en svensexa och dansade bort en hel natt.
Ballerina föddes och Hilma och jag badade i vitsippor.


Juni

så åkte vi till Öland. lärde känna Tappen. jag sålde massa korv,
firade midsommar, sålde mer korv och badade i havet.


Juli

var en händelserik månad. jag å Julia jobbade och slet.
den 31 juli gick in i historien som nationella kebabrulledagen.
jag red i solen och pussade på hästarna.
Hanna kom ner,vi såg Håkan, The Ark och Hoffmaestro.
vi badade i regnet och satt på efterfest i trosoroch lånade tröjor.
Hampus och Jonas kom med husvagnen. vi firade Jonas födelsedag och gick på promenad med alla djur.
jag var världens lykligaste.. som några gånger lät Goliat torka tårar.


Augusti

jag hade världens hemlängtan. Hanna kom tillbaka.
vi gick massa långpromenader med Malte, vi bastade, tittade på stjärnor och festade i myskläder.
sen åkte vi hem, lämnade med en vemodig känsla tillbaka Tappen och sa hejdå till Ulf och Annette.
sista dagarna i Augusti spenderades i Örebro hos Jonas och Hampus och jag började läsa sociologi.


September

i september kom hösten. jag njöt av den sista ljusa månaden, Goliat började sätta vinterpäls
och jag lärde känna Bea jättebra. vi åkte till Öland för skördefestande. Julia och jag jobbade.
det var pumpor överallt och vi sålde kroppkakor i mängder.


Oktober

så blev det Strängnäs marknad. Hanna och jag inhandlade te och karameller,
på kvällen gjorde vi Strängnäs osäkert.
någon helg efter där åkte Bea, Linda, Natalie och jag till globen för Ladies Night.
en oförglömlig kväll, att Brolle passade på att bli pappa blev dock en liten miss.


November

Bea och jag lekte i lekparken. vi pluggade massor.
jag åkte till Örebro och bakade struvor, pratade med Hampus hela den natten
och var allmänt förvirrad.


December

Hanna och jag åkte till Finland. Vi dansade bort tre nätter.
vi åt god mat, drack drickar,köpte julklappar och sov alldeles för lite.
Goliat blev sjuk och jag höll på att gå sönder.
Goliat blev frisk och jag insåg för stjärnstopgången hur mycket jag älskar honom.
Hampus och jag firade jul, med sill, paketbyte, peppar i hela köket och långpromenad.
jag firade jul med släkten och fick massa vinglas.
det ska inte glömmas att jag flyttade hemifrån. till min alldeles egna lägenhet.


2011 var ett bra år, ett av dem bästa.
ett lyckligt år!




Kommentarer
Postat av: Bea

tack för ett fantastiskt halvår! Det är en obeskrivlig känsla att ha en vänn som dig <3 Vilken tur att vi lärde känna varandra :D Mina vänner betyder guld! Och du är en av de få <3!



Imorgon kväll går vi ett nytt år till mötes! Inte sida vid sida vilket är tur, förlåt.. Vi åker till värmlandsskogen med en skotträdd Eddie :( Svansen mellan benen och klistrad i Mattes knä! Vet inte hur han skulle vara om Krille och jag skulle vara med i morgon :(



Puss på dig !!



Ha en toppen kväll! GOTT NYTT ÅR MIN VÄNN <3 <3 <3

2011-12-31 @ 00:56:33
URL: http://familjengraff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0