så här var det igår..

efter Bea och "effektivt" arbete i skolan köpte jag strumobyxor och knästrumpor till nyår,
åkte hem, blev hämtat vad moster, mamma och Hilma, åkte hem till mig, fikade oh åkte ner på stan.
där träffade jag min favoritkillar (bortsett ifrån Goliat), allt till nyår skulle inhandlas.
vi började på bolaget, vin, cider öl, sprit och bubbel.
vin till maten.
cider och öl innan och efter maten.
sprit till drinkar.
bubbel till tolvslaget.
fyra kassar bar vi ut, det vill säga en kasse var.
(för den som tror att jag inte kan räkna, så kommer Hanna också) :D

sen åkte vi ut till Willys.
Hampus hade gjort en lista, vi handlade allt som stod på listan.
allt och lite till.
lite till = dricka, chips, popcorn, chips till Jonas,
kringlor med salt, chilinötter, ostbågar, tre sorters ostar,
brödpinnar, salta kex och smörgåsrån.

och jag gjorde bort mig.
vi stod å dividerade i frukt och grönsaksavdelningen.
det var gurkor och tomater och sallad och lök och massa andra saker som stod på listan
(eller var tänkta att stå där)
så gick jag fram till en vagn, där det låg bananer, jag utbrast.
- vem ska ha bananer!?
får till svar.
- Cicci, det där är inte vår vagn.
Gapskratt!

när Willys var gjort åkte vi hem till mig, lämnade varorna och sa ses på lördag.
Jonas och Hampus åkte, jag gick till doktorn som skrev ut hostmedicin, hämtade den
och skämdes.. (nästan)
apoteksmannen talade om för mig att man ABSOLUT inte fick dricka alkohol i samband med medicinen.
jag skrattade för mig själv. som att han visste vad jag har i mitt kylskåp. (ser lite ut som heniken-reklamen)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0