halsen och mobilen.

min hals!
jag kommer inte ihåg när jag var sjuk senast.
inatt blev jag påmind om hur fruktansvärt det är.
jag vaknade för att halsen gjorde så ont.
jag är inte snorig, hostar eller har feber, men halsen.
blääää!

jag har ett dilemma.
nu när spotify kommer börja kosta pengar
bör man kanske införskaffa sig en sån mobil.
smartphone? (tror jag)
frågan är bara om jag är duktig nog att ha en sån.
min rosa pärla, som jag har nu kostade 700.
idag ramlade den av Goliat.
jag hade den i min ficka (på mina rosa mjukisbyxor)
och vi galopperade.
i örgonvrån såg jag hur den gled ur fickan och slog i marken.
skärmen fick några repor, men det var allt.
hade den gått sönder hade det kanske inte gjort så mycket.
men tänk om det varit en iphone...

frågan är om jag ska lära mig att man inte kan galoppera
med mobieln i mjukisbyxfickor och tro att den ligger kvar.
eller om jag ska dra slutsaten att jag inte kan ha en dyr mobil,
för att jag kommer ha sönder den.
det ska ju tilläggas att min förra mobil badade i blötlagt hästmat.
asså är man en mobil till någon som har häst får man helt enkelt räkna med att
det inte funkar att ligga i en fin liten väska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0