nånonting är fel, riktigt tokigt måste det ha blivit!

Sverigedemokraterna i riksdagen
Sverigedemokraterna tredje största parti i Eskilstuna.
jag kommer sluta våga gå till skolan, våga gå ut när jag är själv.
rasister, främlingsfigentlighet.
jag måste skaffa en vakthund och ett överfallslarm.
okej, helt ärligt.
mig vill de inte åt.
jag är blond, har blåa ögon och två svenska föräldrar.
men alla andra, Eskilstuna är en kommun med många invandrare.
jag tycker det är bra.
vi måste vara solidariska.
hallå, liksom när slutade vi vara snälla mot varandra?
eller tycka det är charmigt med olika kulturet,
eller tycka att det är roligt att äta nudlar och inte bara snabbmackaroner.. eller nej, jag glömde mackaroner är ju italjenskt. potaltis.. kolrötter är kanske ännu mera svenskt.
eller tycka att det är bra med någon som städar våra skolor.

jag cyklade ifrån stallet, genom lagerberg för några dagar sen.
på fotbollsplanen spelade några killar fotboll.
alla hade en mörjare hudfärg än jag och jag fick en exotisk känsla.
jag var tillbaka i Afrika.
hela vägen hem log jag,
log åt mångfallden och var lycklig över att bo i Sverige.
Sverige som är ett snällt land.
Sverige som var solidariskt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0