från och med nu

tre arga inlägg, i rad! 
med tanke på att Hanna länkade till min blogg, för att jag hade ett glädjetema, så måsta jag skärpa mig!
nog om tele2, lärare och jobbiga dagar.

idag var en bra dag,
den slutade med bus på stubben, men en något sprängfärdig gul björn (Goliat i vinter kläder) under mig.

dessutom fick jag mig nyss en tankeställare, http://hannana.blogg.se/.
om varför man utbildar sig som ung.
för att man vill, för att man känner att man brinner för något.
man vill göra något bra med sitt liv och med andras liv.
man vill göra en förändring.
så länge man inte är miljadär får man göra det som är möjligt, utbilda sig.

senast igår hade jag diskussionen med Klas, att jag har min ålder emot mig.
ung lärare, ung svenska som andra språks lärare.
de flesta i min klass är 30 +, inget illa om det.
men bara för att jag just passerat 20 sträcket betyder det inte att jag är minder lämpad.

jag ska ju rädda världen, det va ju så vi sa.
Hampus och jag en gång och genom att utbilda andra är jag förmodligen en bit på väg.

det finns faktiskt en tanke med vad man gör.
man måste bara komma på den.

troligen har jag arga grannar, Oskar Linnros - från å med du, spelas på ganska hög volym.
jag har förälskat mig i texten..

imorgon ska jag kolla min syn, men nog om allt nu.
klockan är mycket, tåget går klockan åtta.
jag har frukostdate med mamma :)




Goliat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0