vädret, bilen och stilen

vädret.
blåsigt värre.
en tjugominuters lektion för Hilma hann det bli hos Goliat innan tårna var borta.
straxt därefter försvann fingrarna.
Pappa kom och hämtade, då jag fortfarande inte tillåts köra den vita volvon.
frågan är när de ska våga släppa taget om deras lilla ögonsten.

nu roar jag mig på msn, det känns som om jag är 14 år igen.
dörren till mitt flickrum är stäng, jag lyssanr på musik.
det vore ännu bättre om mamma å papppa trodde att jag pluggade.
då vore jag vekligen 14 år och trotsig.
visseligen var jag aldrig det å nu är jag så pass gammal att de inte har den kollen.
det är kanske nu det behövs, jag ändra rikning. byter stil.
river ner mina rosa tapeter, smäller upp massa hårdrocksbilder.
har sönder mina byxor, färgar håret svart.
haha, det är skrattretande.
jag kommer alltid vara den där blonda hästtjejen med rosa kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0