tidig morgon, sen kväll

snö, snöigare, snöigast..
sen kvart i fem, då min klocka ringde har det vräkt ner snö ifrån himlen.
inte för att det gör så mycket.
jag klädde på mig, så ut som en kycklig.
rödamjukisbyxor och en gul reflexjacka.
hästarna fick frukost och komma ut i snön.
Goliat fick en ledig lördag och jag fick nästan en mils promenad.

vanligt folk går upp vid den här tiden på lördagar,
jag funderar på å sova en stund.
ikväll blir det att svida om, byta stil.
maskerad står på schemat.
jag kommer inte känna mig hemma i min outfit..
rock.

särskillt inte, med tanke på det roliga som häden mig i torsdags.
det kommer fram en man till mig på stan och frågar om jag är fransk.
Nej, blir mitt svar.
han ser förundrat på mig där jag står i min svarta kappa, mina strumpbyxor och knästrumopr.
nehä, det ser ut som det, säger han.
I Frankrike är kvinnorna snygga, stilrena och med en egen stil.
skulle jag ta det som en komplimang?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0