tenta, Goliat och krisen!

jag pluggar inte mer idag, skulle kunna göra det. skulle verkligen börja skriva på Gerrits grammatik tenta. Just nu är jag trött på andraspråksinlärning, så grammatik skulle kanske passa perfekt. jag har öppnat ett tomt, oförstört worddokument.
idag gick vi till Goliat, Klas och jag. skönt, men blött om fötterna.
sen red jag på banan å det gick jättebra. lalalaa å puss på Goliat.
till middag fick jag osttortelini och ketchup, smakar båt, sommar och sommarlov.

på bussen hem konstaterade jag att jag nog har 20 års-kris. Klas tyckte det lät jättelöjligt och att 20 skulle vara en ålder man ville ha. (har man ålder?) men jag vet inte... och kom på att jag saknade våren i nian jättemycket. det skulle bli sommar, jag skulle bli brun och börja på gymnasiet. vi var på konfaläger, vandrade och gick vilse i spöregn. SAKNA! jag har kommit på det, att jag saknar kyrkan, läger, ledare och allt där till. 16 var bättre, 16 var så mycket bättre än 19, jag vill inte bli stor, jag är inte mogen för det än. jag klara ju inte ens av att ta tag i tentan, suck på mig. jag får liksom inte ens vara tonåring längre. sååå orättvist!! jag är hellre fjortis än har massa vuxenpoäng. liksom typ plunk och typ slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0