sista tiden som tonåring!

det känns lite bättre nu
jag har druckit te med honung
lent, varmt å sött
i min smak, honung. man skulle bli som nalle Puh.
jag har letat kurslitteratur, men det finns inget begagnad, å om det som inte finns på bibloteket..ja, då måste det köpas nytt. kollade bokus, för där får man poäng med medmera-kortet. 2700 kr typ. på bara böcker. sanslöst, helt otroligt sjukt mycket. en månadshyra. en halv dator, två stallhyror. det skulle kunna ta mig å Klas fram å tillbaka till Åland.
jag ska önska mig kurslitteratur när jag fyller år. jippi :) å på tal om att fylla år å på Ålandsresor är jag riktigt sugen på en kryssning, tänk att få fira födelsedagen på en båt, med de bästa. till Finland, så man får gå på Stockmans å drömma sig bort lite, fika på Fazer. tänk, tänk, tänk. men då ska ju folk ha pengar, för jag är studet med häst å har inte råd att bjuda. jag kan bjuda på att fylla år. på hytten kanske. fast det är ju jag som fyller år, så jag kan ju önska mig en kryssning istället. om inte kan jag ha tårta med på bussen. det vorde ju lite kul. haha. 20. jag fyller 20 år. slut på tonåren. det är nästan lite sorgligt. tonåren var en bra tid, en jobbig men spännande tid. jag har fram till april att slutföra tonåren, men hittills:

jag blev kär för första gången på riktigt, åttan säger jag bara <3 sms!!
jag fick en egen häst
jag blev kär igen, olycklig, kär..å så där har det varit några gånger. mamma sa att man fick prova sig fram.
jag började på Asken, jag slutade på Asken.
jag började på Thomas, jag slutade på Campus (det hann ju byta namn)
jag tog STUDENTEN
jag fick ha Goliat i köksdörren på Öland
jag flyttade hemifrån
jag började på högskolan
jag fick mens
jag tog gröntkort
jag hade mitt första sommarjobb
jag skrev slut på otroligt många dagböcker
jag var på min första konsert  
jag förlorade min mormor
jag fick mitt första, riktigt egna husdjur
jag besökte Paris
jag gjorde Peking
jag var i Tanzania och Uganda

det hände nog en hel del andra saker, men det där är jag jg kommer på nu.

so long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0