apelsingrammatik

tragiskt nog, men apelsin säsongen är över.
jag åt precis en och den smakade inte alls lika gott som de gör runt jul
just nu snurrar det i huvudet
jag har läst, sen typ halv sju.
1½ timme låter inte speciellt länge, men språket gör mig helt förvirrad
jag visste inte att svenska va SÅ svårt.
har ett kapitel kvar i "bibeln", av det som ska vara läst den här veckan
bibeln är en bok om svenska som andra språk på 768 sidor
det är läbbigt tjock, uuuh!

imorgon är jag ledig, det blir Goliat på kvällen för det väntar intag
på onsdag och torsdag är det skola, onsdag 13.15-16, tordag, 9.15-12
jag klagar inte, så länge jag slipper heldagar, vilket betyder trötta ögon runt klockan ett halv två. efter lunchen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0