tanter ..

pluggtime
tidig morgon ledde till rena kläder, nystädad lägenhet och en promenad :) en tio poängare!
jag hann få två tanter att tro att jag var berusad, då jag under promenaden drabbades av ett fnitteranfall och en annan tant i tvättstugan att bli arg. tanten i tvättstugan var en sån där tant som man helst av allt .. ååå! allt var ungdomens fel, att det inte var städa i tvättstugan å henne var det ju synd om, som alltd fick städa. fast egentligen var det vaktmästarens fel, som inte visade hur man tog reda efter sig. ha! som att jag inte vet hur man tar bort silar å gör rent dem, eller som att jag inte vet hur man sopar ett golv. patetiskt. jag har sopat golvet några gånger där nere och tar alltid bort mitt ludd, men glöm att jag städar efter någon annan. liksom varför lägga energi på någons annans smuts?? nog om det, nu ska jag läsa. senare väntar Goliat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0