helgen, med fokus på i lördaGS

jag vinner inga pris för mest aktiva bloggare
jag har ett annat liv
lördagen kräver en sammanfattning, så här kommer den

klockan ringde halv sju,
jag å Klas gick upp, åt frukost och gjorde matsäck. pappa kom vid åtta och hämtade oss. ut till Goliat bar det. pappa tog alla grejer och vi tog Goliat, allt till Närsjö. Pappa med bilen, vi med våra ben, en promenade på 3½ timme, 20 grader kallt. jag har haft det bättre, men med bra sällskap och picknick, så funkade det. väl framme, fixade vi i ordning och mamma kom och hämtade oss runt tre. hem till lägenheten, fika, duscha och ladda om inför kvällens äventyr. källaren på Eskilstunavägen, följt av BK. vitt vin och fläder, bjöd kvällen på, tillsammans med syskonan Larsson. väl dax för BK..stället ekade, så vi drog vidare ut i natten, till UB. mer drag, men dagens prommenad gjorde sig tillkänna, så jag och Klas gick hem runt ett. jag förs nästan ihjäl. somnade runt tre för at åka med mamma halv sju tillbaka till Eskilstuna. då var jag död. söndagen fortsatte i en dimma. möra ben, trötta ögon och ett trött huvud. vinet gjorde kanske sitt, likaså vår flytting av Goliat och för lite sömn?

först idag är jag fit for fight igen, även om dagen bara bjudit på städning, renbäddning, kakbak och Goliat.
kvällen bjuder på plugg i mängder, då jag legat lågt på den punkten ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0