grammatik.

JAG ÄR TJATIG, MEN GRAMMATIK.
varför??
jag fattar inte vad jag läser, kanske jag inte ens försöker förstå..men varför typ 100 olika pronom, när man knappt vet vad pronom är. då ska de liksom vara possesiva, relativa, reflexiva..osv. låt mig kalla det onödigt, slöseri med namn, slöseri med ord att lära sig för dem som inte kan placera negationen rätt.
stackars invandrare.

tänk om jag skulle ta å skriva en grammatikbok, utan nanm, för vem tusan blir lycklig av att saker man gör är verb.
jag kan ju rida utan att jag vet att rida är ett verb, dessutom är att rida inte grundformen, utan det är rid som är det. så länge jag inte ser mig själv som fullskriven, går det alltid att makera och delita felinlärd knskap å tur är väl det. då grundform inte längre heter infinitiv å om grundform hit eller dit egentligen skulle spela någon roll, vågar jag tro att stor del av svenskarna är misslyckade.

jag gillar att vi har en holländare som lärare i svenskgrammatik, hur underbart är inte det.?
bye, bye fördomar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0