2010, året då jag förlorade oskulden på Systembolaget.

sammanfattningen sker med hårfokus.
det vill säga, ingenting för icke fåfänga läsare.

Januari
Mitt hår färgades rött, mörkt blodrött.
Jag och Hanna besökte Stockholm och intog nostalgikänslor.
Disney on ice.


Februari
Hår växer, så även mitt. Vilket resulterade att mitt röda svall inte förblev helrött.
en ljus utväxt började kika fram och jag gjorde en avfärgning.
resultatet blev, morotsorange.


Mars
Hårfärgen förblev orange, det enda som gladde mig var att grön blev en färg i garderoben.
våren tog sig igenom snön.



April
Även det oranga växte så småning om ut och till min lycka kunde jag lägga i en mellanblond färg.
Resultatet blev inte fullt så lysande orange. I april besöktes även Riga, jag fyllde 20 år och förlorade oskulden. Köpa egen dricka oskulden.


Maj
Solen sken, vilket gjorde susen för mitt hår. Det oranga blektes sakta men säkert bort.
I maj löste sig sommarens bekymmer och vi åkte ner till Öland. Jag och Goliat.


Juni, Juli och Augusit
är det sommar är det då..
(för alla dem som kan månadsvisan)
Öland, i sin ära, ett sommarparadis.
Sol, vin och vatten..
(för det där med och höga berg och djupa funkar inte på ön utan uppförsackar och med lång-grunda stränder)
glassen rullades, hamburgarna vändes, kebaben stektes.
benen blev bruna, Goliats mage blev tjock och go och håret blev blekare och blekare.
   

September
Håret var blont, klipptes av och hösten smög sig på.
Goliat fick en sele.


Oktober
Ingenting hände med mitt nya korta blonda hår.
jag bestämnde mig för att flytta hem och köpte nya glasögon.
Goliat och jag firade 6 år tillsammans.
Hanna och jag fick oss en upplevelse att minnas.
Ladies night. obeskrivligt!


November
Jag flyttade hem. Jag fick mitt första underkänt. Jag blev ensam.
så här i efterhand känns det som att november var en dålig månad.
håret hängde rakt ner.


December
Julia klippte av mitt hår ännu mer. Det vilade inte längre på axlarna utan hängde fritt.
Uppsatt var ett minne blott. Göteborg besöktes med Hanna, julen firades i Åker, nyår på Öland.
 

det bör tilläggas att jag aldrig tidigare laddat upp så många bilder på mig själv som i det här inlägget.
det bör också tilläggas att det är är en liten, liten bit av 2010. Godbitar, en del.
ett år, årets händelser. ett år av ett 20 årigt liv.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0