julafton

idag är jag tacksam.
tacksam för att jag har världens bästa familj.
jag lider med dem som är ensamma, som inte har någon.
vars sällskap hela dagen imorgon blir Tilde och Pops.
illa, det gör ont i magen att tänka så.
på dem som vaknar ensamma, som kanske inte ens bryr sig om att hänga upp stjärnan, rulla köttbullar eller inhandla sillburken, som inte får ett enda julkort, eller på dem som tomten glömde bort.

jag inser hur bra jag har det.
jag bor med de fyra personer som betyder mest i mitt liv.
jag kommer börja den 24 december med en 40 minuters promenad, till världens bästa.
jag kommer gå där ifrån med ett leende, en otrolig tacksamhet till pappa, som gav mig Goliat.
jag kommer komma hem, göra iordning mig och åka till Åker.
först ljus hos mormor och morfar, sen julfirande med släkten.
kvällen kommer avlutas i kyrkan, i Strängnäs domkyrka.
tradition, midnattsmässa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0