grisGoliat

ibland undrar jag om min häst är en gris, idag t.ex.
vi hade varit ute i solen, länge
galopperat i skogen, på fälten
å så gick vi upp för väldens längsta backe, vilket gav mig mjölksyra i benen,
då förstod jag den där brännade känslan i musklerna som Klas pratar om, när de varit å gymmat,
jag kände den då, där jag stod i mina stigläder å backen ville aldrig ta slut

aja, det hade inget med grisen Goliat å göra,
men hur som helst så blev hans nallebjörnspäls alldeles svettig av allt springade å klättrande 
solen sken och det var varmt, så jag bestämde mig att svampa av honom.
sen när han var fit for hagen igen,
gick vi dit å jag hann inte mer än stänga grinden förrän han låg i värsta smeten.
han riktigt gunggade in leran, han kämpade med det
och så här är det
ljusgul blöt nallebjörnspäls blandat med blöt lera PASSAR INTE IHOP

sen såg han så nöjd ut, lerig å munnen full av äpplen


imorgon är han INTE min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0