snö, Goliat, Klas och läsning

jag ska göra det som är tanken
plugga, läsa, läsa, läsa

idag var Famlijen Larsson här en sväng, alla utom Veronika
vi fick en dammsugare, en vit, lite frukt, en växt, pepparkakor och mormorsbullar

förövrigt så snöar det idag
det snöar på riktigt och sånt gör mig LYCKLIG!
inte långt tilladvent å jag läängtar sjukt mycket efter mina julsaker (våra) heter det numera
vi tog en långtur med Goliat idag, jag å Klas
borta i  1½ timme minst, jättefin väg, prefekta galoppsträckor som vi får prova på utan Klas någon gång
jag satt å läste på min gamla blogg nyss, sånt är kul
galma tankar, ojojoj :D
jag kan nästan känna känslan jag hade då
http://goliat89.blogg.se/mariacecilia/

borde skriva hur jag känner nu
den där lyckan i kroppen som jag fick efetr att läst Hannas blogg om att komma hem till den man älskar
känslan är speciell

om typ en timme dyker min lilla mamma upp, vi pratade i telefon igår 30 minuter om ingeting
mamma, mamma, mamma
sen har jag mailat med min lilla pappa
han tycker det är trist hemma utan mig
puss på mina föräldrar
imorgon väntar en heldag i skolan
jag håller som sagt på att förbereda mig - läsning
Olga Dysthe
klok kvinna
dessutom har jag läst skolverketsrapport om A-, B-, och C-miljöer
jag måste erkänna att jag tycker att det är intressant, jag älskar att vara kritisk
jag ska ju ändra skolan, det har jag skrivit någon gång
att jag ska ändra på skolsystemet, för det finns brister.
det är vad som presenterar i litteraturen

allt känns riktigt bra nu
allt förutom magen, som inte tyckte om att det var laktos i pajen

so long





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0