mormor och morfar

jag körde bil idag, själv till Åker
jag skulle hämta Julia efter träningen
men innan jag åkte dit var jag hos mormor och morfar
vid stenen, vid graven
jag planterade nya blommor
en rosa och två sånna där små vita prästkragar på buske

sen kom jag till Åker ungefär 20 minuter innan Julias träning var slut,
så då gick jag en sväng
förbi mormor och morfars hus
ett ord
ett litet
förstört

ridbanan hade blivit parkering
skogen där vargen bodde hade blivit en vedhög
de två granstubbarna hade blivit en skjul
där hängmattan hängde stod en studdsmatta
morfars rabatt hade blivit en maskros odling
landet en torr jordhög
jag är konservativ
jag vill vara konservativ
jag vill att det alltid ska vara som det varit hon mormor och morfar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0