Eskilstuna, dammsuga och plugga

om att dammsuga:
jag och den den röda,lilla tysta dammsugaren hör inte ihop
vi har en ömsesidig relation
den tycker inte om mig och jag tycker inte om den
att dammsuga gör mig bara arg, irriterad, sur och på dåligt humör
när jag blir stor ska jag bli rik och ha en städerska

igår gick jag och Klas upp 05.15
vi cyklade till stallet, fixade hästarna, åt frukost, gosade med Goliat, cyklade hem, duschade, stressade, tog tåget till E-tuna, gick i affärer, provade klänningar, jag köpte en klänning, vi åt, köpte godis och kinderägg, var på bio, gick till sjukhuset, väntade på mamma och Julia som jobbade, körde hem, fikade, la oss, vaknade, bakade päronkaka, åt frukost, pluggade, sen gick Klas till sig och jag åkte ut till Goliat.
jag älskar att det är så
jag är lycklig för att det är så
jag är glad över att det är så

som idag när vi pluggade,
det började på varsitt håll,
Klas i soffan med teeoriboken och jag vid bordet med talet
det slutade berdvid varandra,
vi gjorde ut mitt häfte om trafikskyltar
å jag hatar alla blåa lokaliseringsmärken

dessutom har jag börjat fundera på mitt högtidstal...
man ska hylla någon, tacka, eller upmärksamma,
det handlar om att beröra
om att vara personlig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0