julkänslan,

jag saknar faktiskt den
trots att alla tomtar är framme
att jag ätit mängder av pepparkakor
att det är minusgrader ute
att vi har ätit lite julmat
att vi pysslat
värm Jlias lussebullar i micron
det är snön, det måste vara snön
vad är snön??
ge den till mig, snälla
december 2005, då var det SNÖ
snön kom den 1 december, det kommer jag aldrig glömma
det var AIDS-dagen och vi hade varit i kyrkan
tog det tre timmar att gå hem?
Gud, va roligt vi hade!!
då hade jag julkänslor
en sprudlande glädje i kroppen
så vill jag känna nu också
15 år
i nian

saker och ting förändras
till det bättre
till det sämre
minnet av den första december finns kvar
för det var så mycket jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0