Min häst blir global!

"en gåva är precis så mycket värd som den kärlek med vilken den är utvald"

så ska jag tänka mitt i alla julklappsköp

idag har jag lussat hela eftermiddagen.
jag börjar verkligen komma i julstämning nu, det är ju faktiskt lite snö ute och julmusiken strömmat u ur högtalarna. jag vet inte om jag tycker att det är bra, men det är en annan sak..det är stämningen liksom :)

imorgon hoppas jag att mamma är på ner på stan. jag behöver en julklänning :)

har precis räknat ut Goliats foderstat, riktigt nöjd den här gången, för hästen kommer inte äta någon soja! soja är inte bra för miljön, det må vara proteinrikt, men eftersom jag ska rädda världen, fast mest handar det om att jag blir miljömedveten i skolan, vi är globala i S3G och då tänker jag vara det hela tiden, och eftersom Goliat är en stor del av min tid blir han också global. snacka om att skolan påverkar mig.

snart åker jag till öland, den 25 december och jag längtar mer dit än till julafton. konstigt ..? men sant.

dock är jag något trött på alla dessa antijulmänniskor. jag fattar inte, låt det vara hysteri kring julklappar, köttbullar, släkten, julvärdar, sill och kalendern (som jag personligen inte alls sett) :O
det hör ju till och det blir vad man gör det till. jag älskar julen, alla tomtar, att köpa julklappar, även om det kan framkalla en viss ångest, men vad gör det. det är liksom stämingen, känslan!
plus att årets julklapp är en upplevelse, hur underbart är inte det? inga saker, vi är för matriella i västvärlden. köp mig en ballongfärd, ett presentkort på manikyr eller varför inte en dag i Stockholm :) bara fantasin sätter gränser liksom!
so go for, upplevelserna julen 2008!
tänk på miljön, vi ska ju rädda världen!


Kommentarer
Postat av: hanna

visst var det fina citat. :)

2008-12-14 @ 15:16:33
Postat av: Baran

jag vill till öland nuuuuu!

2008-12-15 @ 18:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0