en regning ledig dag.

nu har jag tappat räkningen.
är det femte natten?
mitt hjärta går lite sönder.
jag trodde dessutom att jag hade en dejt med spindelmannen hela kvällen.
att det blåser ute tillåter inte det.
första spindelmannenfilmen. en njutning.
jag får kanske gå och lägga mig tidigt istället,
för nu orkar jag inte göra mer.
stallet, husvaktat, stallet, gymmet, promenad.
jag är ganska duktig.
dessutom jag jag lagat mat och gjort om i en ram med bilder.
förälskat mig i citatet.
"when we first met, i had no idea you'd become this important to me"
 nu sitter det tillsammans med bilder på mina djur.
 
jag läste att det går utför för svenska tjejer, som har sex för att göra killen glad, som är allt för utseendesfixerade, som missar sin barndom, som inte får använda sin fantasi.
ibland bli jag lite ledsen, både på världen som är så fel, men också på den ensidiga bild vi får av media.
kanske är jag undantaget, som lekte när jag gick på högstadiet och som är (lyckligt) medveten om att man är två som har sex. hur svaga är vi? hur viktigt är det att köpa sin personlighet, när man ändå är naken i duschen?
 
 
Jason Derulo – The Other Side
 
 
på tal om en anna grej, såg jag på TV igår att SVT sänder Westlifes avslutningskonsert på lördag kväll, halv elva.
ibland är det värt att betala TV-licensen.
 
 
å ja, imorgon är det jobb.
min enda kväll på hela sommaren.
en delad tur har jag kvar också,
fem veckor, sen sommarlov!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0