Fredag!

Linköping imorgon.
Öland på lördag.
Sportlov heter det visst och jag råkar vara en av de där lyckliga människorna,
som får chansen att spendera det tillsammans med nägra de bästa.
delar av min fina familj, min knasiga hund och Fredrik.
det ska bli så skönt att komma bort.
jag har studier att bada i,
en äcklig c-uppsats och lite mobbningsuppgifter.
komplettering ifrån didaktiken.
jaja, Cecilia det är bara sätta igång.
jag ska unna mig sovmornar, långa promenader och Ölands luft.
vi kan kan också dra slutsatsen av att det kommer ätas en del god mat,
serveras mammas frukostbuffé. fikas, drickas några glas vin, bastas och hangas en del i soffan.
jag sa något om lycklig, visst?
 
å ja, praktiken idag :)
bästa svenska som andraspråk!
 
det där emd brödtext, varför heter det så?
efter elevernas konstaternade om att det är den som mättar en om man är hungrig.
kan jag inte annat än tycka väldigt mycket om metaforer som ingen egentligen förstår.
min handledare konstaterade då att DN mättar bättre än Metro.
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0