söndagsförvirring.

efter te, kaffe, varm oboy, promenad, äppelplockning, solsken,
matlagning..är jag kanske nästan i mål.
lite utveckling och ett klämcheckt slut sen så..
kanske 7.5 hp till, kanske bara.
 
egentligen vet jag inte vad jag ska göra för något.
ett PM.
utformning och krav på innehåll är tydligen inte så noga.
Times new roman, 12, 1.5 radavstånd, 10 sidor, 1000 sidor läst litteratur.
så 100 sidor på 1 sida, inklusive motivering och troligtvis egen reflektion.
underbara, enkla inledning.
hur som är det intressant, något frustrerande och jag blir lite för mycket.
får för mig att jag ska rädda världen.
kanske, får jag med min svenska som andraspråk kunskap vara glad om jag hamnar på
en inte allt för utsatt skola, där segregeringen inte är allt för utbredd då
mitt främsta uppdrag kan bli att skriva åtgärdprogram.
efter paradox på paradox...kommer jag snart förstå att mitt framtida yrkesval är alldeles för mycket
verklighet för att jag ska kunna rädda välden.
för inte ens skolans viktigaste uppdrag står i harmoni med ett av kraven på utbildningen av framtidens vuxna.
om man problematiserar det.. och det där med problematisering ska tydligen vara bra.
har jag hört iaf.
hur neutralt är demokrati?
 
godnatt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0