en dag blir jag lika stark som du.

Måns Zelmerlöw – Ett lyckligt slut
 
så här när jag tänker det i efterhand undrar jag om jag bli 14 år igen.
när det hände, det som inte fick hända..
 
så får jag för mig att jag ska skriva något om slut som inte slutar lyckligt.
om slut som slutar med det värsta man kan tänka sig.
om föräldrar som förlorar sin dotter.
om en storasyster som förlorar sin lillasyster.
om vänner som förlorar sin vän.
om barn som slutar gå på jorden.
om andetag som tar slut.
om hur orättvist livet är, när alla inte får chans att leva det.
om hur för små vi var för att sluta leka.
om ilskan.
om varför.
jag låter bli. ibland finns det faktiskt inte ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0