Cecilia, nyexad lärare VC en ny surfplatta.

aah
 
den här litteraturen som fick mig att känna mig hemma.
jo, visst är jag hemma.. men nog så förvirrad med tusen frågot.
tänk om Jan Björklund satt mittemot mig nu,
så vi kunde föra ett samtal om fria skolval och skolan som en marknad.
länge leve liberalismen..
inte för att vara allt för hård, men jag funderar lite på om min roll som framtida lärare
en gång om året kommer gå ut på att sälja mig själv till de nya eleverna.
typ som en skyltdocka för den skola jag kommer jobba på.
jag undrar faktiskt hur långt det kan gå.. hur långt skolorna är beredda att gå.
är det så att de bara är brickor i ett politisk spel, på en liberal marknad?
då tappar jag nästan hoppet för mänskligheten.. (igen)
 
Harry Potter kursen Linnéuniversitetet erbjuder är kanske inte lika tankeväckande..
 
lika utbildning för alla..
nja, jag tvivlar.

Kommentarer
Postat av: hampus

måste man alltid komma till den hållplatsen så man måste ställa sig frågan "vill jag verkligen bli lärare".... än så länge har svaren efter noga övervägande varit JA.... men varför kan det inte bara vara självklart? varför ska man alltid prövas? En vacker dag kanske svaret blir NEJ.... vad fan gör man då? =(

2012-10-11 @ 14:23:01
URL: http://hampusfunderingar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0