en torsdag som är lördag, eftersom det är en fredagssöndag imorgon.

idag är det Hannas namnsdag. :)

idag skar jag mig på min sax när jag skulle diska.
det gjorde ont och jag hade inget plåster.
sen åkte jag till skolan, innan hade jag tagit ut hästar och pussat på Goliat.
nu ska jag sova..
eller, just det.
jag fick punka på min cykel igår... jag ska alltså inte cykla mer i år.
först vurpan, sen punktering.
då kändes det som att 2012 hade sagt sitt.
speciellt med tanke på att min senaste lista på spotify bara äe depplåtar.
idag är en annan dag. jag har pratat med Bea och mamma i telefon.
Bea sa visserligen att jag hade nå fel nån stans, men att det var roligt att vara med mig.
jag har konstaterat att högskolan är bra för mig. allt som är just nu är bra.
Goliat, skolan, mina vänner, stallet, min vår med statsvetenskap å förhoppingsvis
skrivarkurs



bjuder på  två nyårsbilder.
bilder man blir glad av.
påminner mig om när Jonas och jag nästan vann över Hampus och Hanna på Alias.
efter att vi nästan hade vunnit blandade vi en hälsodrik.

en kork vodka.
lite juicekonsentrat
några hjärtformade isbitar
frusen fruktsoda
en skvett grenadin
en färsk sparris

gör så här.

blanda vodkan med juicen, isbitarna och den frusna fruktsodan i ett glas,
häll sen sakta i grenadinet. toppa med en sparris.

hade receptet stått i min omtalade kokbok jag gjorde på lekis,
hade det avslutats med. Drick varannan vatten.
där hade jag efter ett recept på kola, skrivit.
borsta tänderna noga. jag var smart redan då.

nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0