drömmar och promenader

Cecilia Lundberg, hundägare.

förmiddagen bjöd på två timmars promenerande genom Strängnäs i blåsten.
eftermiddagen bjöd på promenerade till stallet, med Goliat och hem från stallet.
Casie sover på mattan.
det går ingen nöd på nån.
min ben kanske, som för stunden är väldigt trötta!
jag ska nog unna mig ett bad.
ikväll tänker jag titta på Kåt och hur helig som helst.
har fått låna DVDN av Bea.
en bra lördag!
en jättebra lördag!


jag kommer ihåg när jag var mindre.
vi släpade fram allt som gick att hoppa över och for runt med mjukdjurshundarna på tomten.
hoppade, sprang slalom, gick med dem i snöre runt kvarteret.
bäst var det på våren, när snön hade smält, fast sanden fortfarande låg kvar.
jag kommer också ihåg att vi lekte skola med gossedjuren.
ordnade små böcker, fixade ryggsäckar åt dem, gjorde bänkar av böcker.
uppenbarligen är det ett försök att förverkliga drömmar.
jag hoppas att känslan jag kände när vi lekte med mjukdjurshundarna kommer infinna sig i vår.
jag ska gå där på fafnevägen och tänka på dem.
och det där med skolan, tids nog ska jag uppfylla den drömmen med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0